Historie našeho týmu

Historie rallye týmu Rev It!

Závodní začátky

Začínali jsme jako téměř úplní amatéři, ale s velkým zapálením pro věc. Robin, jezdec, měl za sebou několik let zkušeností primárně z okruhových (asfaltových) závodů a v rallye si střihnul jediný amatérský závod v sériovém Renault Clio RS z roku 2005. Protože se mu podařilo v celkovém pořadí protlačit do první desítky mezi Imprezy a Eva, došel k závěru, že potřebuje spolujezdce a jiné auto, neboť "předokolka" je moc nudná.

Tady se objevil Pepa. Jeho profesní kariéra ve smyslu rallye byla v úplném začátku nulová, ale o to větší nadšení a chuť do závodění projevoval.

Závodní vůz Toyota MR2 týmu RevIt Racing

Stavba závodního vozu

Toyota MR2 při závodě

Robin se tehdy spojil s dílnou Rev It! a oslovil je s "low-cost" stavbou Toyoty MR2, se kterou v té době jezdil právě primárně okruhové závody a sem tam nějaký amatérský autokros. Když se kluci dostatečně nasmáli nad pitomostí projektu, tak se do něj pustili.

Protože náklady byly primárním jmenovatelem projektu, auto se nedělalo krásné, ani perfektní, dělalo se tak, aby jelo a dojelo a bylo v rámci možností bezpečné. Neřešila se žádná optimalizace chlazení, většina komponent zůstala sériová, což se samozřejmě rychle projevilo v soutěži ČMPR, do které se Robin s Pepou přihlásili.

Toyota MR2 při závodě

Nečekané úspěchy

Níže se můžete podívat na stručný přehled sezóny. A rovnou budeme částečně spoilovat, že přesto, že očekávání na dobré umístění neměli ani v autě (Robin s Pepou), ani kluci z dílny (Rev It!), tak výsledek byl nečekaně výborný. To byl taky hlavní důvod, proč se Rev It! rozhodl v další sezóně kluky sponzorovat…

První závodní sezóna ČMPR (z pohledu Robina a Pepy a jejich závodní MR2)

Příběh plný technických problémů, jezdeckých chyb, ale i nečekaných úspěchů

1

První závod

3. místo ve skupině
Technické problémyNavigační chyby

První závod byl pro nás skutečným křtem ohněm. Potýkali jsme se s brutálními jezdeckými a navigátorskými chybami, především při čtení trati. Navíc nás postihly technické problémy - čidlo teploty, které ovládá přepínání vačky, odputovalo do "čínského pohřebiště napodobeniny originálů", takže jsme jeli se zhruba polovičním výkonem.

Navzdory všem těmto problémům se nám zcela záhadně podařilo dojet na třetím místě ve skupině. Byl to pro nás nečekaný úspěch, který nás motivoval pokračovat dál.

2

Druhý závod

3. místo ve skupině
Přehřívání olejeProblémy s čidlem

Ve druhém závodě jsme se potýkali s přehříváním oleje a pokračujícími problémy s čidlem. Naše schopnosti v psaní a čtení trati se za jeden závod příliš nezlepšily, takže překvapení z nečekaně prudkých zatáček nebo naopak brzdění v místech, kde se dal jet "plnej", bylo stále s námi.

I přes tyto problémy jsme opět dosáhli třetího místa ve skupině a v průběžném hodnocení jsme se posunuli na druhé místo.

3

Třetí závod

Nedokončeno
HavárieNový podvozekDéšť

Třetí závod byl vrcholem našeho "pankáčského přístupu". Rozhodli jsme se koupit závodní podvozek pro MR2, ale nenašli jsme si žádný čas na testování a nastavení. Kluci nastavili podvozek "od oka". Do toho pršelo a na auto se daly "mokré gumy", na kterých jsme také nikdy nejeli.

Výsledek byl ten, že v tomto v podstatě novém autě jsme oba seděli poprvé až na startu závodu. V druhé zatáčce první RZety jsme zjistili, že se auto nedá řídit a neskutečně plave. Následovalo vyjetí z trati a vzápětí jsme zastavili čumáčkem o strom.

Závod jsme nedokončili a propadli jsme se na čtvrté místo celkově ve skupině.

4

Čtvrtý závod

2. místo ve skupině
Problémy s převodovkou

Ve čtvrtém závodě se opět projevil náš punkový přístup, ale tentokrát v jeho lehké formě. Synchron na dvojce už dlouho nebyl v kondici, a protože jsme stále váhali, jestli budeme místo standardní převodovky dávat sekvenci, nechali jsme to tak.

V reálném světě to znamenalo, že při podřazování jsem musel zhruba 1-2 vteřiny počkat, jinak šla dvojka přes zuby. Před závodem jsme s Matějem, který se o auto staral, nadhazovali sázku, kolik závodů ještě převodovka vydrží. A vydržela tři a půl RZety. Při čtvrté vypadla v tahu zařazená dvojka a už jsme jí nezařadili.

Dojeli jsme tak závod na trojku a občas jedničku, která někdy zařadit šla a někdy ne. V prvních třech RZetách se nám podařil najet poměrně dobrý čas, který stačil na druhé místo v závodě a zároveň nás přesunul zpět na druhé místo celkově.

5

Pátý závod

3. místo ve skupině
Problémy se spojkou

V pátém závodě nám odešlo vypínání spojky po druhé RZetě. Rozjížděli jsme se tak na startér a museli jsme se naučit řadit bez spojky. Pokud jste to někdy zkoušeli, tak víte, že to jde, "jen" musíte vychytat okamžik, kdy se točí stejně hřídel od motoru a od převodovky.

Řazení nahoru je tak poměrně snadné, podřazování je ale trochu oříšek. Tak jako tak jsme se novým podmínkám vcelku dobře přizpůsobili a vlastně nás významně hendikepoval pouze start, kdy rozjezd na startér je něco, kde ztratíte 25-30 vteřin.

První dvě RZety se nám podařilo najet první a druhý nejlepší čas, a to nám v cíli závodu přineslo celkově třetí místo. Udrželi jsme se tak na druhém místě v průběžném bodování.

6

Šestý závod

Zrušeno
Záplavy

Šestý závod se nejel z důvodu, že se z náměstí v Kroměříži stalo jezero a ze silnic na raftech sjízdné říčky. Trvali jsme na tom, že si s tím MR2 poradí, neboť dokáže přežít i pobyt na dně, ale pořadatelé byli jiného názoru.

7

Sedmý závod

3. místo ve skupině
Vyjetí z trati

V posledním závodě jsme se tak trochu vrátili do kolejí našich začátků, i když z úplně jiné perspektivy. Zkušenosti ze sezóny nás posunuly velký kus dopředu a trať jsme dokázali číst poměrně spolehlivě. Auto se podařilo také vcelku dobře odladit. Problémy brzd a dlouhé převodovky přetrvávaly, ale podvozek fungoval dobře a auto se tak významně zrychlilo.

Jenomže tady nastal problém s tím, že můj spolujezdec Pepa, zvyklý na pomalejší režim čtení zatáček, začal hlásit zatáčky pozdě a my tak za celý závod celkem 5x vyjeli z trati, z toho 3x úplně. 2x mou chybou, 3x chybou Pepy. Spočítáno z onboardů nás to stálo 1min a 23 vteřin. V cíli nás od prvního místa celkově dělilo 6 vteřin.

Takto jsme skončili třetí a v průběžném bodování jsme získali celkem 893 bodů. Od celkového prvního místa za sezónu nás dělilo pouhých 7 bodů (vítěz měl 990 bodů). Kdybychom v posledním závodě jen jednou nevyjeli z trati, vyhráli bychom celou sezónu ve skupině.

Naše cesta pokračuje

S nadhledem řečeno, když jako úplní amatéři upřímně čekáte, že se budete plácat na konci startovního pole a ve finále se přetahujete o jednotky z téměř tisícovky bodů o první místo, navíc s autem, které je o třídu horší, tak vás to jednoduše hřeje. Naše cesta motorsportem pokračuje a my se těšíme na další výzvy a úspěchy.

Naši partneři

Be Carbon logo
BC Box logo
Hound logo
RAVENOL logo
Hoosier logo
Revit logo
Rev It Racing, RevIt Racing, Revit Racing, Rev It! Racing, revitcz racing, revit racing cz, rev it cz rally